Csipkecsodák szalmából

Van egy különleges technika, amit Magyarországon kevesen ismernek, de én nagyon szeretem. "Svájci technikának" hívom, mivel onnan származik. Ezek a különleges csipkeszerű tárgyak mind-mind szalmasodratból készülnek, de idáig is hosszú út vezet. A folyamat úgy kezdődik, hogy végy egy szál szalmát, majd azt hosszában vágd 6 vagy 8 felé. Ebből két részt sodorj össze, és máris kaptál egy finom, fonalszerű anyagot, amivel elkezdhetsz dolgozni.
A technika szülőföldjén, főképp Wohlen környékén, az 1800-as évek második felében, az 1900-as évek elején teljes falvak női lakossága foglalkozott a szalmafonás ezen ágával. Fantasztikus dolgokat készítettek: finom csipkéket alkottak, miseruhákat hímeztek vele, kalapdíszeket, brossokat fontak. ennek emlékét ma egy múzeum őrzi, amelyet volt szerencsém 2008-ban meglátogatni. Két emeletnyi csoda! Aki arra jár, semmiképp se hagyja ki! Bővebb információ itt.

Én is igyekszem minél több mindent alkotni ezzel a technikával. 
Így készülnek brossok:

Szalma bross


Fali díszek:
Életfa szalmacsipkéből

Menyasszonyi fejdísz,
Menyasszonyi fejdísz szalmából
vagy éppen nyakék:

Menyasszonyi nyakék szalmacsipkével díszítve


Kitűzők, akár örömapáknak, vőlegényeknek:

Szalma kitűző

 Pár évvel ezelőtt pedig készítettem egy legyezőt, ami ma is megtekinthető a Szalmaportán:

Legyező szalmacsipkéből
Szóval a lehetőség végtelen és még nagyon sok ötletem van...

Veronika




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése